excellent-movers-banner-small-profiteerhogekortingen

Veel gestelde vragen Excellent Movers

Heeft u een vragen over onze dienstverlening, dan kunt u ons uiteraard altijd bellen of mailen. Veel voorkomende vragen hebben wij voor u op een rijtje gezet.

1. Zijn er kosten verbonden aan het aanvragen van een verhuisofferte?

Nee. Het aanvragen van een verhuisofferte bij Excellent Movers is geheel gratis en vrijblijvend. Wij hebben een uitgebreide formulier en een snelle formulier. Wij adviseren u om de uitgebreide formulier zo compleet mogelijk in te vullen. Hoe meer informatie wij hebben, hoe accurater wij kunnen berekenen hoelang uw verhuizing gemiddeld genomen gaat duren, wat de beste samenstelling (aantal verhuizers, volume verhuiswagen, wel/geen verhuislift, etc.) is en waar u ongeveer rekening mee moet houden met uw budget. Voor persoonlijk advies kunt u tijdens werkdagen uw verhuizing en specifieke wensen telefonisch bespreken met 1 van onze verhuisexperts. Wij zijn altijd blij om u te woord te staan en doen ons uiterste best om voor u de beste oplossing te zoeken.

2. Wat is jullie werkwijze?

– In eerste instantie hebben wij van u alle informatie nodig met betrekking tot uw verhuizing en uw specifieke wensen. Deze kunt u kenbaar aan ons maken via de website, telefonisch of per mail (info@excellentmovers.nl). Indien wij denken toch meer informatie nodig te hebben, dan zullen wij per mail of telefonisch hier contact over opnemen. In uitzonderingsgevallen komen wij ook langs voor een bezichtiging. Zodra de informatie compleet is, ontvangt u van ons vrijblijvend een gespecificeerde offerte.

– Vervolgens kunt u aan de hand van de offerte allerlei vragen hebben. Wellicht wilt u werkzaamheden toevoegen of minder werkzaamheden laten uitvoeren. Wellicht is de situatie gewijzigd en kan er bijvoorbeeld niet meer voor deur geparkeerd worden of wilt u nog even langs een tussen adres. U kunt dit dan telefonisch of per mail met ons bespreken. Wij zullen de offerte hierop aanpassen en zodra voor u alles helder en naar wens is, kunt u de afspraak inplannen.

– Zodra u besloten heeft de opdracht door ons te laten uitvoeren en een datum (+tijd) bij ons bekend is, ontvangt u van ons altijd een afspraakbevestiging per mail. Hierin vermelden wij nogmaals alle afspraken en de afgesproken wijze van betaling. In de afspraak bevestiging vragen wij om akkoord terug. U kunt dit doen door het mailtje te beantwoorden met akkoord. Eventueel vragen wij nog de laatste gegevens (bijvoorbeeld adresgegevens). Wij hechten veel waarde aan duidelijke en eerlijke afspraken. Pas wanneer wij akkoord hebben ontvangen is de verhuizing definitief rond.

3. Wat kost mijn verhuizing?

De prijs van het volledig uit laten voeren van uw verhuizing is afhankelijk van diverse factoren. Het meest prijs bepalend is de benodigde tijd om uw interieur weer netjes in de nieuwe woning te brengen. Moeten we daar een verhuisploeg van twee, drie, vier of nog meer verhuizers voor inzetten? Hoe groot moet de verhuiswagen zijn? Daarnaast spelen de volgende factoren een rol:

  • Wat is de afstand tussen het startadres en het eindadres. Hoeveel tijd neemt dit in beslag?
  • Welke type woning het betreft: appartement, bovenwoning, rijwoning, vrijstaande woning, etc.
  • Op welke etages staat de te verhuizen inboedel; staat alles op begane grond, betreft het een woning met 3 woonlagen, staat alles op de 4e etage, etc.
  • Tot hoever we met de verhuiswagen op alle adressen de voordeur kunnen benaderen.
  • Is er een verhuislift nodig? En op welke adressen? Hoelang is de verhuislift in totaal nodig?
  • Hoeveel kubieke meter (m3) uw inboedel groot is.
  • Of er (de)montagewerkzaamheden moeten plaatsvinden, denk hierbij aan slaapkamerkasten, bedden, etc.

Alvorens een exacte prijsopgave gegeven kan worden, dient de benodigde tijd te worden bepaald. U kunt uiteraard zelf een schatting maken of voor hulp kunt u contact met ons opnemen doormiddel van onze online-offerte aanvraag, per mail of telefonisch. Al onze medewerkers staan u graag te woord en kunnen u deskundig adviseren.

4. Welke uren worden gerekend?

De uren die gerekend worden zijn vanaf het moment dat wij bij u aankomen op het eerste adres tot en met het moment waarop wij bij u vertrekken op het laatste adres. Alleen de brandstofkosten worden gerekend vanaf uw dichtstbijzijnde vestiging en terug. Pauzes door personeel worden uiteraard niet berekend en worden dus in mindering gebracht van de totale werkuren.

5. Wat zijn de voorrijkosten?

Voorrijkosten zijn de kosten die wij maken om naar u te rijden en als we klaar zijn weer terug naar ons kantoor. Wij hebben gekozen voor een vast bedrag, zodat u vooraf altijd weet waar u aan toen bent! De hoogte van de voorrijkosten zijn o.a. afhankelijk van de afstand tussen uw woning en onze dichtstbijzijnde regio, aantal verhuizers en de grootte van de verhuiswagen. De voorrijkosten zijn altijd veel voordeliger dan de reguliere tarieven, hierdoor kunnen wij overal in Nederland tegen scherpe tarieven uw verhuizing uitvoeren.

6. Wat zijn de betalingsmogelijkheden

De betaling dient contant te gebeuren direct aan het einde van de opdracht, tenzij anders afgesproken. Eventueel kan in overleg ook via internetbankieren of per pin aan het einde van de opdracht worden afgerekend. Dit dient in de afspraakbevestiging vermeld staan. Na bevestiging is anders dan contant betalen niet meer mogelijk. Wanneer er vooraf schriftelijk is afgesproken dat de betaling door de opdrachtgever ook per factuur mag worden betaald, dan dient dit te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, op de wijze als is aangegeven op de factuur.

7. Wat gebeurt er als het geschatte aantal uren hoger of lager blijkt te zijn?

Indien uw verhuizing langer of korter duurt dan vooraf ingepland, dan wordt dit automatisch aangepast op het eindbedrag. Mocht er aan het einde van de verhuizing een grote afwijking bestaan, dan zal de voorman een vergelijking maken tussen de vooraf doorgegeven informatie, volume, afgesproken werkzaamheden, schattings- en paklijsten. Bij geen afwijking hierin zal na onderling overleg met u het eindbedrag worden aangepast. Enige vertraging kan optreden door onmacht (fileproblemen, slechte weersomstandigheden, etc.). Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk daar voor en de kosten voor de wachttijd zijn altijd ten laste van de opdrachtgever.

Let op!!! Zorg er goed voor dat de gehele inboedel klaar staat om ingeladen te worden. Slecht voorbereiden verhuizingen nemen veel meer tijd in beslag! Meeste tijd nemen losse items in beslag. Wij gaan er ten alle tijden van uit dat alle losse items in dichte dozen zijn verpakt, met uitzondering van 5% van het totale volume van de gehele inboedel (bijv. strijkplank, droogrek, etc.). Slecht voorbereiden opdrachten komen nimmer in aanmerking voor compensatie. Voor meer tips om de verhuizing sneller te laten verlopen, klikt u hier: verhuistips.

8. Zijn wij verzekerd tijdens alle werkzaamheden van Excellent Movers?

U bent standaard bij ons verzekerd tot € 50.000,00 en zonder eigen risico! Let wel op dat dit alleen van toepassing is op werkzaamheden die door ons zijn verricht. Pakt u bijvoorbeeld zelf de dozen in, dan zijn wij niet aansprakelijk voor schades ontstaan in de dozen (tenzij er uiteraard grof of nalatig met de dozen wordt omgegaan). Voor meer voorwaarden, verwijzen wij u graag door naar onze algemene voorwaarden.

9. Hoe krijg ik een factuur?

De factuur wordt binnen 14 dagen na de verhuizing naar uw bij ons bekende e-mailadres automatisch gemaild. Als er wat mis gaat met de ontvangst of u heeft er vragen over, dan u ons mailen en vragen naar de afdeling administratie.

10. Zijn alle tarieven inclusief BTW?

Voor particulieren klanten zijn alle bedragen inclusief 21% BTW. Voor zakelijke afnemers zijn alle bedragen exclusief 21 % BTW. Voor hier voor een overzicht van onze tarieven.

11. Kan ik ook in het weekend op feestdagen en in de avonduren verhuizen?

Ja, Excellent Movers is zonder meer prijs in het weekend, feestdagen en avonduren. Voor snel transport kunt u beter bellen dan mailen voor een snelle afhandeling. Wij zijn 24 uur per dag en 7 dagen per week beschikbaar voor verhuizingen en transport. Houdt er alstublieft rekening mee dat wij in middag en avonduren geen exacte tijd kunnen afspreken. Dit is afhankelijk van de opdrachten ervoor.

12. Binnen welke termijn kan ik een afspraak inplannen?

We zijn zeer flexibel inzetbaar en werken 24 uur per dag en 7 dagen per week. Wij kunnen nooit van te voren bepalen binnen welke termijn u van onze dienstverlening gebruik kan maken. Dit is afhankelijk van de vraag en hoe drukt het dus is. Soms zijn we weken van te voren op bepaalde dagen al volgepland en soms kunt u ons een uur van te voren bellen om uw opdracht uit te voeren. Vrijdag, zaterdag en zondag zijn dagen die het snelst volgepland raken. Wij adviseren u wanneer u een voorkeur voor een datum heeft om dit z.s.m. van te voren in te plannen.

13. Ik heb de verhuizing ingepland, maar wil de datum wijzigen. Kan dat?

Ja, dat kan. Let daarbij wel op dat wijzigingen ook kosten met zich meebrengen. Afhankelijk van het aantal dagen voor de oorspronkelijke datum, worden de extra gemaakte kosten aan u doorbelast. Neem dus eerst altijd contact op met de helpdesk, voordat u gaat wijzigen.

14. Wat kan ik zelf allemaal doen voor mijn verhuizing?

We kunnen de gehele verhuizing verzorgen, maar u kunt er ook voor kiezen om gedeeltes van de verhuizing uithanden te geven. Zo kunt u bijvoorbeeld één vrachtwagen, met één verhuizer inhuren. U kunt zelf bepalen waar u ons voor nodig heeft en wat u zelf kunt doen. Let wel op, dat de dekking van de verzekering alleen van toepassing is op werkzaamheden die wij zelf volledig hebben uitgevoerd. Op het moment dat derden meehelpen met tillen, inladen en uitladen vervalt de gehele dekking en gebeurt de opdracht op eigen risico van de opdrachtgever.

15. Mogen wij tijdens de verhuizing ook meehelpen?

Uiteraard. Het hoeft niet, maar het scheelt tijd en dus ook kosten indien u meehelpt. Zo kunt u er voor zorgen dat vooraf alles al transportwaardig klaar staat, maar mag u tijdens de verhuizing ook mee helpen met tilwerkzaamheden. Onze ervaren verhuizers zullen in ieder geval wel altijd zoveel mogelijk de verhuiswagen laden en lossen. Dit is vakwerk en dat kunnen wij het beste! U dient er wel rekening mee te houden, wanneer andere dan onze medewerkers meehelpen tijdens de verhuizing en er ontstaat schade, deze dan niet verzekerd is via onze verzekering.

16. Er is onverhoopt schade ontstaan tijdens de verhuizing. Wat moet ik nu doen?

Wij wensen dat u tevreden bent over onze service en hechten veel waarde aan goede contacten met onze relaties. Daarom werken wij voortduren aan de optimalisatie en kwaliteit van onze dienstverlening. Het kan wel eens anders lopen dan verwacht; er is tijdens de verhuizing schade veroorzaakt aan uw of andermans eigendommen. In dat geval dient u ten alle tijden de schade schriftelijk in bijzijn van de verhuizers te laten ondertekenen. Schades die achteraf worden gemeld, mogen wij niet in behandeling nemen en vallen dus niet binnen onze dekking.

Een kopie van de schadebewijs, samen met een foto van de specifieke schade en aankoopbon/waardebewijs dient worden gestuurd via onze klachtenformulier, voor meer informatie verwijzen wij u graag door naar onze klachtenservice. Wij proberen schades zoveel mogelijk in het uitvoeringsoverleg te bespreken en tijdens de opleiding te trainen. Wist u overigens dat de meeste schades glasplaten van schilderijen betreffen?

17. Hoe dien ik een klacht in? 
Heeft u een klacht, dan moet u deze in eerste instantie aan ons kenbaar maken door gebruik te maken van ons klachtenformulier. Vul dit formulier zo compleet mogelijk in en houd de volgende documenten bij de hand:

  • Eventueel offerte waarop akkoord is gegaan.
  • Bij schade; Waarde bewijsstukken van items beschadigd en schriftelijk bewijsstuk schade (dient direct aan het einde opdracht zijn ondertekend door de verhuizers).
  • Eventuele relevante kopieën van documenten die de klacht verduidelijken.

18. Aan welke voorwaarden dient een schriftelijke schademelding aan het einde van de opdracht te voldoen?

Een schriftelijke schademelding moet aan een aantal voorwaarden voldoen. Deze moet in ieder geval uw naam, adres en de datum bevatten en een zo uitgebreid mogelijke omschrijving van de schade. Tot slot moet u de schriftelijke schademelding direct laten ondertekenen door de verhuizers. Zodra wij de schriftelijke schademelding van u hebben ontvangen krijgt u hiervan een bevestiging toegestuurd.

19. Wat gebeurt er met de schademelding?

Bij kleinere schades zal onze eigen meubelmaker de schade bij u thuis/bedrijf herstellen. Bij schades met een hogere schadewaarde neemt de kwaliteitscoördinator contact op met onze verzekeraar. Wij ontvangen van de verzekeraar de eindconclusie. De kwaliteitscoördinator rapporteert aan de schadeservice van Excellent Movers.

20. Hoe worden pauzes bijgehouden?

Pauzes zijn verplicht en dienen ten alle tijden vooraf aan u te worden gemeld. De hoogte van de pauze hangt af van de totale uren gewerkt door de verhuizers. Uiteraard worden pauzes in mindering gebracht van de totale werkuren en daar betaalt u dus niet voor! U bent niet verplicht om voor drinken en eten te zorgen, de verhuizers dienen daar zelf voor te zorgen. Uiteraard wordt dit wel gewaardeerd door de verhuizers.